מה עושה קבלן בניין? באדיבות פסגת דן

תפקידו של קבלן בניין בכללי ופרויקט פסגת דן

כבר מספר שנים לא מועט, השיח בארץ על נדל”ן בכלל, ודיור בפרט, הוא דיון ער.
החלום על דירה הוא חלום שיש לכולנו. מכיוון שבשביל חלומות צריך לעבוד, אנחנו גם צריכים להבין מי הם כל הנפשות הפועלות בהגשמה של חלום כזה וספציפית, מה הם התהליכים שדרושים במסלול כזה, כגון היתרי בנייה ולאחר מכן- חשיבותו של הקבלן בכל התמונה. 
.
בהגדרה, קבלן בניין הוא בעל המקצוע האמון על עבודת הבנייה של מבנים כמו של פסגת דן, 
העבודות יכולות לכלול גם הקמת תשתיות או התאמתן לבנייה החדשה. 
הקבלן עשוי להיות עצמאי המנהל מספר מצומצם של פועלים או שכיר המועזק על ידי חברת בנייה, העוסקת לעיתים לא רק בבנייה אלא גם ביזמות ובשלבים נוספים של תהליך התכנון והבנייה. דוגמה טובה לכך הוא פרויקט פסגת דן.
ההכשרה המרכזית בתחום קשורה לתפקיד של מנהל עבודה. בעבר היה נהוג לדרוש ניסיון של שבע שנים בעבודה בחברות בנייה לפני שאושרת להשתתף בהכשרה בקורס. החל משנת 2013 המסלול המקובל לניהול עבודת בניין מתבסס על הכשרת מהנדס, הנדסאי או טכנאי אזרחי, והדרישה לניסיון בתחום צומצמה לשתי שנות ניסיון בעבודות בניין.

תחומי אחריותו של הקבלן מכילים מספר לא מבוטל של תחומים. 
ישנם קבלני הבניין המתמחים בבנייה של סוגי מבנים שונים, שיטות בנייה שונות, מרכיבים שונים של הבנייה וכן סדרי גודל שונים של הפרויקט. 
קבלן קטן עשוי לעסוק בשיפוץ פנימי של דירה הכוללת לעיתים קרובות עבודות עם קירות גבס ואילו חברת קבלנות גדולה עשויה לבצע פרויקט בנייה של שכונה שלמה או של מבנים גדולים כדוגמת פסגת דן. 
בהרבה מיקרים אנחנו נתקלים בסיטואציה בה פועלים מספר קבלנים על פרויקט מסויםם, כשכל קבלן מטפל בתחום ספציפי, ולעיתים בעצמו מעסיק קבלני משנה להשלמת משימות ספציפיות, הדורשות מיומנויות מסויימות.

אז מה תפקידו של קבלן בניין? 
קבלן בניין מבצע בפועל את העבודה אותה מתכנן האדריכל. 
לקבלן הבניין ישנם מהנדסים אזרחיים האחראים על ביצוע עבודות הפיקוח והליווי ההנדסי של פרויקט.
מכיוון שאנחנו סומכים על בעל המקצוע שיבנה את ביצנו, בו נגור עם משפחתנו למספר שנים לא ידוע, חשוב לוודא כי לקבלן רישיון בתוקף בהתאם לאופי העבודה המבוקשת לביצוע. 
באחריות הקבלן הראשי גם לדאוג לטיפול בפועלים שלו, אישוריהם, שכרם ובטיחותם. 

קבלני הבניין בישראל מאוגדים במסגרת התאחדות הקבלנים והבונים בישראל. כדי למצוא את הפרטים הדרושים לכם על הקבלן שבחרתם לפרויקט הבנייה שלכם, ניתן לגלוש לאתר של משרד הבינוי והשיכון (https://www.gov.il/he/Departments/ministry_of_construction_and_housing) , לבחור בקטגוריית רשם הקבלנים, לבחור בפנקס הקבלנים ולבדוק זאת בעצמכם.

בניית בית בצורה עצמאית, או מעבר למגורים במבנה אשר נותן לכם תחושה של בטחון ושקט נפשי לכם וליקיריכם, הוא מרכיב חשוב ביותר בחיים של אנשים בוגרים בישראל.
מגדל המגורים פסגת דן הוא פרויקט הדגל של רמת גן באיכות, אמינות, נגישות, ואפשרויות הפנאי בשכונה ובסביבה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פסגת דן רמת גן

מה לארגן למעבר דירה- באדיבות פסגת דן